Zerényi Endre

 

Zerényi Endrének hívnak (35 éves). Kék színű ernyőmet alulról fel lehet ismerni : – )

Ernyőim: Sol Eclipse, Sol Kangaroo  + 1 tárcsafékes csörlő

Jogosításaim: Siklóernyős oktató, csörlőkezelő, tandem pilóta, vitorlázó repülő pilóta

Repült órák: Ernyő: kb. 300 óra, tandem: kb. 30 óra, vitrep: kb. 60 óra

Család: Zerényiné Agyagási Tímea (Ozone Octane 150 ó), + Boglárka (2,5 éves), 0 repült óra

 

Kisgyerek koromtól repülni szerettem volna. 1985-ben kezdtem elméleti tanfolyamot vitorlázó repülésben. Amikor elkezdtem volna a repülést, kiderítették, hogy orrsövény ferdülésem van, nem repülhettem. A következő próbálkozásom egyetem alatt volt, Egerben kezdtem siklóernyőzni kb. 1994-ben. Végigkutyáztam a kisdombos repüléseket, majd kezdődött az egyetem, elmaradtam a tanfolyam végéről.

 

Újkori repülős élményeim 2000. februárjában indultak, amikor kb. 2 hónapig jártam elméleti tanfolyamra Szabó Peti gödöllői “üdülőjébe”. Kardos Pistával nyomtuk az estéket, okoskodtunk, és próbált minket Péter okosítani. Áprilisban indult a kisdomb. Isaszeg lanka- Isaszeg észak, ez sokszor. Izzadtunk, erősödtünk. Nyáron Eged, Nyikom. Hatalmas élmények, nosztalgikus emlékek.

 

Az első igazi magashegyi startomat már saját Swing Minoámmal tettem Pilisen, egyből kb. 2 órát repültem. A csörléseket Csákváron kezdtem, egyből 500 méterre húztak. Majd becsináltam. Kartalt nagyon megszerettem, aztán jött a nagy szerelem: Kalocsa. Ott ismertem meg feleségemet is. Akkor még Ő volt a tapasztaltabb pilóta. Addigra az ernyőmet egy combos DUDEK MAX-ra cseréltem le. Kiváló volt a teljesítménye, de az első repülés után vissza akartam adni, annyira féltem rajta. Végül aztán 200 óra repült idő után adtam el.

 

Hatalmas Kalocsai élmények 2001-2002. Sok tábortüzes este, hatalmas repülések, sok 50 kilométer körüli táv. 2003-ban repültem meg első 100 km feletti távomat. Egyből 170 km-es lett. 2000 méter felett töltöttem legalább 4 órát. Ma is remeg a lábam.

Utána még 2-szer sikerült 100 km feletti táv ernyővel. Mindkettő Egerből történt.

 

Eközben végig Szabó Péterékkel tartottam a kapcsolatot, az Ő klubjukban voltam, bármely klub volt is a közelemben. Velük ismertem meg a külföldi utak szépségeit. Szlovénia (Babní Vrt), Bassano, Castelluccio. A nászutunk is 2 külföldi repülőút volt, Horvátország és egy Ausztria-Olaszországi út.

 

Közben a tandemrepülés szépségét is megismertük. Feleségemmel nagyon sok tandem órát repültünk le. Nagyon vicces volt, amikor kezdett kimerülni az elem a varióban, Timi kezdett csipogni. Majd amikor teljesen kimerült, akkor kerestünk madarat. Az a repülés is több mint 50 km-es volt. A határ miatt kellett leszállnunk.

 

Kb. 2 éve vettem egy SOL-ECLIPSE ernyőt. Most is kitűnő állapotban van, nagyon szeretem.

Főbb starthelyeim most is Kalocsa és Eger. Mindkettő nagyon jó hely. Ennél jobb csak Kartal, de ott nem mindig van csörlés (hegy meg egyáltalán nincs).

 

Nagy szerelmem volt még a vitorlázó repülőzés. 2005-ben kezdtem Őcsényben. Ősszel átiratkoztam Gyúróra, és már megvan a szakszolgálati engedélyem is. A két repülési mód jól kiegészíti egymást. Ha jó az idő, akkor vagy ezzel, vagy azzal repülök : – )

 

Nagyon jól megtanultam “girhelni”, specialitásom a nulla emeléses idők “kibekkelése”, lassú, nézelődős távrepülés.  Nem szeretem a bevállalás intézményét, nem szeretek “retteneteseket húzni”. Szeretnék egy kicsit visszatérni a jó kis sátorozós hétvégékre. Persze családdal egy kicsit nehezebb, de amint ezt Péterék is bizonyítják, nem lehetetlen. Készül a hátimotorom is, remélem, tavasszal már azzal is repülhetek. Remélem együtt is sokat fogunk még repülni.