Motortartó heveder szakadás
Hátha még valakinek ilyenje van, nálunk korábban sok ilyen típus repült… Azt tapasztaltuk, hogy a régi típusú (két részre szedhető keretes) Parapower Solo210 motorok (amelyikeknél még gyárilag van rezgéscsillapító hátpárna felszerelve), motortartó hevederei az átlagnál jobban kopnak, majd szakadnak.
Nálunk a második olyan eset történt, hogy repülés közben leszakadt a fém mérlegkar (banán) motortartó hevedere. Az egyik esetben mindkettő heveder leszakadt (ekkor a beülő rögzítési pontjai tartják a motort), a másik esetben csak az egyik szakadt el. Ez utóbbinál a másik hevedert kézzel könnyedén (kb. 10 kg erővel) el tudtuk tépni. Ez a motor akkor 4 éves volt (2004-es gyártmány). Megnéztük másik ilyen (még idősebb) motorokon is ezt a hevedert és elég rosszul néztek ki.
A kérdéses hevedereket újra kell cserélni.
Új típusú Parapower motoroknál a heveder rögzítő csatot műanyagra cserélték, ezeknek a törése is előfordul.
Egy ilyen hevedernek a repülés közbeni szakadása nem okoz vészhelyzetet, mert a beülő tartó hevederek tartják a motort, de azonnali leszállást tesz szükségessé. Ha csak az egyik oldali heveder szakad, akkor a motor féloldalasan fog lógni a pilóta hátán. Szakadás esetén javasolt a motorleállítás (vagy óvatos, kisgázos repülés) és a mielőbbi leszállás.